Vanuit Datacenter Control managen wij uw IT systemen en services. Monitoring, log collectie, capaciteit gebruik en auditing worden vanaf dit centrale punt uitgevoerd. Maandelijks rapporteert Datacenter Control op KPI’s en adviseert ten aanzien van geconstateerde trends en bottlenecks.
MANAGED SERVICES
In het zicht verborgen
Benefits
Hoe en wat
Datacenter Control
24/7 Proactieve Monitoring
Vanuit Datacenter Control houden wij uw IT systemen 24×7 in de gaten. Als systemen issues melden, haperen, onvoldoende capaciteit beschikbaar hebben, of niet volgens verwachting presteren, merken wij dit op en sturen onze engineers en specialisten op pad om de oorzaak op te sporen en een oplossing te bieden.
(Security) Event Management and trend analytics
Onze systemen verzamelen alle events en logs die uw IT systemen genereren en slaan dit op in een speciale big data oplossing. Zelflerende algoritmes en voorspellende analytics sporen vervolgens issues op en proberen trends te ontdekken. Hiermee kunnen problemen worden voorkomen omdat signalen vroegtijdig worden herkend. Ook helpt het problemen sneller op te lossen, mochten deze zich toch voordoen.
Voorspellen van capaciteit en gezondheid
Onze systemen voorzien u van intelligente capaciteit planning zodat u uw toekomstige behoefte op tijd in beeld heeft. De aanbevelingen zijn gebaseerd op trends, projecties en uitgebreide prognoses. Daarnaast kunnen we onze aanbevelingen uitbreiden met “What if” scenario’s om de impact van mogelijke of specifieke wijzigingen te kunnen voorspellen.
Lifecycle Management
Van design tot delivery, updates, upgrades, wijzigingen, verbeteringen en uiteindelijk het onvermijdelijke pensioen. De gehele levenscyclus van IT services wordt van tevoren gepland en biedt meer voorspelbare IT waarin kwaliteit en veiligheid beter kunnen worden gegarandeerd.
Audits en tests
Wij checken en testen of de actuele staat van uw IT systemen voldoen aan de compliance levels die door uw organisatie zijn gesteld of door certificering standaards worden opgelegd. De business moet beschermd worden tegen de risico’s die we vandaag de dag lopen, zeker op het gebied van informatiebeveiliging. Wij controleren de toepassing van configuratie standaards, werking van continuïteitssystemen, compliance van licenties en de volledigheid van security systemen en bieden daarmee inzicht in de effectiviteit van maatregelen en de risico’s waaraan uw organisatie wordt wordt.
ITILv3
Deze “Best Practices” methodologie vormt de basis van onze dienstverlening en ons kwaliteitsmodel. Waarde en uitkomsten voor de business staan centraal en komen terug in ieder proces, rol en functie, terwijl gebruikerstevredenheid continu wordt verbeterd. Zo zorgen wij ervoor dat kwaliteit en compliance worden gezekerd terwijl wij uw IT managen, verbeteren en innoveren.
Support Desk
Wij zijn beschikbaar, 24×7 toegang tot betrouwbare, specialistische support voor uw IT teams waar ze terecht kunnen met al hun vragen, issues, problemen of wijzigingen die gerealiseerd moeten worden.